لوگو سایت

سر درد و میگرن

برای درمان مناسب سردرد، ضروری است که نوع سردرد شما به طور دقیق تشخیص داده شود. انواع سردرد نیاز به درمان های متفاوتی دارند.از جمله:

سردردهای تنشی   سردردهای میگرنی     سردردهای خوشه ای

طیف وسیعی از درمان‌ها برای افرادی که از میگرن رنج می‌برند، وجود دارد، از جمله:

داروی تجویزی

ماساژها

درمان های هورمونی

بلوک های عصبی

بوتاکس

توصیه های لازم برای کاهش درد میگرن

برای کاهش شدت علائم، استراحت در یک اتاق تاریک و ماساژ دادن سر و قرار دادن یک پارچه ی خنک و نمدار بر روی پیشانی توصیه می شود. زیاد یا کم نخوابید، یک برنامه ی ثابت خواب و بیدار داشته باشید. وعده های غذایی خود را در یک زمان مشخص بخورید. به مقدار زیاد مایعات بنوشید. ورزش هوازی منظم می تواند تنش را کاهش دهد و در آخر همیشه ویزیت منظم توسط پزشک معالج داشته باشید.

تاثیر ماساژ بر بهبود میگرن

ماساژ به عنوان یک روش درمانی قدیمی و معتبر، توسط فشار و لمس آرامش‌بخش تنش‌ها و استرس‌های عضلانی را آزادسازی می‌کند و با افزایش جریان خون مغز ، به بهبود عملکرد مغز و کاهش درد مربوط به میگرن کمک کند.

انواع ماساژ مؤثر برای میگرن

• ماساژ سر و صورت
  • ماساژ گردن و شانه
  • ماساژ آرامش‌بخش

با انجام ماساژ مناسب ، می‌توانید تسکین و آرامش را برای سردرد میگرن تجربه کنید.

بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم است، یک نوروتوکسین تولید شده توسط باکتری که باعث بوتولیسم می شود. بوتاکس در دوزهای کوچک در اطراف رشته های درد تزریق و باعث کاهش انقباضات عضلانی می شود

بوتاکس از سردردهای میگرنی قبل از شروع جلوگیری می کند و اثربخشی آن به مدت ۱۰-۱۲ هفته طول می کشد برای به حداکثر رساندن تأثیرات، نیاز به تزریق دوم و سوم می باشد

سردرد و میگرن